Rise to the Challenge 2016

Rise to the Challenge es la Asamblea Escolar que convoca a alumnos de diferentes cursos para compartir sus vivencias al preparar los Exámenes Internacionales de la Universidad de Cambridge, culminando con la entrega de los Certificados de Examen rendidos en el Ciclo Lectivo 2015.

Alumnos de Senior 6 fueron entrevistados por alumnos de Senior 4 para indagar sobre el proceso y la importancia de rendir el examen FLE (First Language English) Cambridge IGCSE. Agradecemos contar con el apoyo de los alumnos más experimentados en el área para ayudar a sus compañeros de Senior 4 que siguen sus pasos para alcanzar los objetivos planteados en la preparación de los IGCSE.

Quisiéramos resaltar que tuvimos el orgullo de contar también con Florencia Villordo, flamante egresada de la cohorte 2015, quién compartió sus experiencias sobre la preparación de CAE (Certificate in Advanced English).

Compartimos con ustedes a continuación algunas imágenes de Rise to the Challenge 2016

Rise to the Challenge is the School Assembly in which students from different courses share their experiences training and sitting for the International Examinations from the University of Cambridge. At the end of the assembly, Primary and Secondary School teachers delivered students’ certificates and everyone joined in for a pic.

Senior 6 students were interviewed by Senior 4 students who are preparing FLE (First Language English) exam from Cambridge IGCSE. We are grateful for having the support of the most experienced students at school to help fellow Senior 4 partners who follow their steps towards the IGCSE goals.

We would like to emphasize that we are proud have received Florencia Villordo back at school. She’s a former student and came to share her experiences on the preparation of CAE (Certificate in Advanced English).

We’d like to show you some pictures of Rise to the Challenge 2016...