Drama Workshop 2016

All the world's a stage,

And all the men and women merely players;

They have their exits and their entrances,

And one man in his time plays many parts,

His acts being seven ages.

As You Like It Act 2, scene 7, 139–143 (William Shakespeare)

It is not a coincidence that William Shakespeare compares the world to a stage itself because it is in fact in life where we get to build our characters and play our most important roles. Drama teaches cooperation, empathy, decision making skills and encourages an exchange of knowledge between the students. We trust that it will contribute to the self-esteem of our students, build their confidence and lead to their self-acceptance and acceptance of others. Furthermore, “drama provides an excellent platform for exploring theoretical and practical aspects of the English language” (Whiteson, 1996). Participating in our drama workshop gives students opportunities to develop their communicative skills in authentic and dynamic situations. We are happy to share some pictures of one of the drama sessions. Students from different courses are working happily and they have already begun to prepare ideas for our coming play. Be ready because it will be just AWSOME!

Todo el mundo es un escenario,

Y todos los hombres y mujeres simplemente actores;

Tienen sus salidas y sus entradas,

Y un hombre, a la vez, interpreta varios episodios,

Sus actos tienen siete etapas.

Como gustéis Acto 2, escena 7, 139-143

No es una coincidencia que William Shakespeare compare al mundo real como un escenario, ya que es, en la vida donde llegamos a construir nuestros “personajes” tal y como queremos y donde jugamos nuestros roles más importantes. El teatro enseña sobre cooperación, empatía, desarrollar habilidades para la toma de decisiones y fomenta el intercambio de conocimientos entre los alumnos. Confiamos en que nuestro Drama Workshop va a contribuir a desarrollar la autoestima de los alumnos, a construir su confianza y dar lugar a su auto-aceptación y la aceptación de los demás. Por otra parte, "las artes dramáticas ofrecen una excelente plataforma para la exploración de los aspectos teóricos y prácticos de la lengua inglesa" (Whiteson, 1996). Participar en nuestro taller de teatro da a los estudiantes oportunidades para desarrollar sus habilidades comunicativas en situaciones auténticas y dinámicas. Estamos contentos de compartir algunas fotos de una de las clases. Alumnos de diferentes cursos están trabajando con entusiasmo y ya han comenzado a preparar las ideas para nuestra próxima obra. ¡Recomendamos que se preparen, porque será sencillamente increíble!